ow ow wat een feest... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu ow ow wat een feest... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu

ow ow wat een feest...

Door: Willumbus

Blijf op de hoogte en volg Willem

07 Juni 2007 | Guatemala, Antigua

Hola muchachos y muchachas!
echt leuk jullie berichtjes te lezen hier op waarbenjij.nu van jullie, lijkt bijna wel een fanclub!! Voelt goed, haha...

Heb goeie vlucht gehad via Madrid, alleen de aankomst in Guatemala City was nogal spannend; het was te slecht weer om het vliegtuig te laten landen, dus na een paar pogingen moesten we toch boven de stad cirkelen en maar wachten totdat het beter weer zou worden! Na een minuut of tien vertelde de piloot dat als het over 20 minuten niet opgehelderd zou zijn we door zouden moeten vliegen naar San Salvador! Wat een feest, wat een feest dacht het hele vliegtuig! Maar toen verdwenen de wolken als sneeuw voor de zon en kwamen we aan op het vliegveld van Guatemala City. Heb nog nooit zo'n zielig vliegveld gezien, nogal vervallen en het toppunt was dat op iedere hoek een bordje hing met de trotse tekst "welcome to Guatemala City airport, to most modern airpost of whole central America". Ik kreeg even een zalig gevoel te weten dat ik niet terug vlieg via een ander vliegveld...
Na een heel Guatemalteeks ontvangstkomitee en heel wat zwervers en bedelaars verder een busje genomen naar het gezellige plaatsje Antigua.

Antigua is een typisch koloniaal stadje dat is omgeven door 3 vulkanen en yep, die zijn nog steeds actief! Heb nog geen lava uitgespuwd gezien, maar ik heb altijd nog mijn zonnebrandcreme en mijn regenjas om te beschermen, just in case...

Snachts werden we gedropt bij ons gastgezin; een opa en oma, een man en vrouw en twee kindjes die het me allemaal zo aangenaam mogelijk proberen te maken, ook al bezitten ze bijna niets. Ontzettend lieve mensen, ze bedoelen het goed, alleen het eten is niet echt wat ik gewend ben (maar wel wat ik verwacht had; bonen, bonen en nog eens tortillas). Is mee te leven, vooral als ik bedenk dat het met liefde is klaargemaakt. Mijn darmen zijn er denk ik wat minder blij mee, maargoed, alles went (behalve het bakje met 'zanhorias picantes' oftewel picante wortels die iedere keer op tafel staat)

Gister heb ik een beetje de stad gaan verkennen en vandaag mijn eerste spaanse les gehad. Wat is dat lachwekkend; 2 studenten per "maestro" oftewel per leraar, die van mij is volgens mij een beetje Bob Marley en Manu Chao fan, ik heb meer spaanse liedjes geleerd dan andere woorden en zinnen. Heb ook onze spaanse liedjes hier geintroduceerd zoals Una paloma blancaaaaaaaaa en que si que no la la la la.... Een en al feest dus.

Straks wacht de salsalerares op me, ben benieuwd of ik voor Guatemalteekse begrippen als een 'stijve hark' gezien wordt. I keep you updated in ieder geval, ikm oet gaan want de bonen wachten weer op me

Nog bedankt voor de berichtjes en hasta la vista chicos y chicas
xx Guillermo (hier beginnen ze me al Guillo te noemen, want Guillermo is te lang; toppunt van luiheid!!)

  • 07 Juni 2007 - 19:47

    Pinda:

    Willempie!! Ben zo blij dat je goed bent aangekomen!! pfff hele geruststelling..hihi.

    Mis je al hoor!! Als je terug bent mag je mijn spaans weer opfrissen...

    Enne ik vind het wel een strak plan om samen op salsa les te gaan. haha...nee echt serieus!

    Dit weekend kermis in Deurne..worden een aantal wijntjes, want een erg drukke week bij de Bata gehad...Lasser is trouwens echt oké.

    Ow wordt wel een beetje lang bericht..denk dat ik je maar ga hotmailen..niemand snapt hier toch iets van..

    Maar wil je nog ff zeggen dat afgelopen vrijdag me echt goed heeft gedaan op de een of andere manier..komen nog veel leuke dingen voor de peutervriendjes...

    Love you en dikke kus! Van je zussie


  • 08 Juni 2007 - 04:09

    Sas:

    wauw willumus!

    klinkt goed allemaal! haha.. wat n gedoe met dat vliegtuid zeg!
    maar nu zit je er lekker.. ik zeg: genieten maar!

    xs

  • 08 Juni 2007 - 08:38

    Chaim:

    Heey Guilo,

    Klinkt allemaal erg gaaf man! en boontjes ja daar lusten ze geloof ik in sud america wel pap van, maar je hebt nog geen cavias of andere inheemse diersoorten op je bord gezien hoop ik voor je.

    succes met je salsa lessen, ik heb zelf ook ooit eens een cursus gevolgt en mijn advies zou zijn: oefen oefen en nog eens oefenen :p

    keep on singing, smiling en
    muchas plezieros, greetzzz...

  • 08 Juni 2007 - 10:50

    Servie:

    hoi guillo,lekker willem die tortillas en bonen.ik kom net terug uit school ,het is hier erg warm.ik mis je.ik hoop dat je snel terug komt.nog wat gebeurt in welk land zit je?kusjes servie

  • 09 Juni 2007 - 20:35

    Annemarie:

    gaaf hoor, geniet er lekker van, onvoorstelbaar lief de mensen ook daar?
    en wat vind je van de honden?
    besito

  • 11 Juni 2007 - 09:21

    Maaike:

    Hey Willempie, das weer even wat anders dan door europa liften he!! Vet jaloers ben ik, zou namelijk ook echt wel weer terug willen maar ja ik ga ook leuke dingen doen, geniet van alles wat je ziet en doet en breng in nov. maar een keertje groot verslag uit aan me! dikke kuzzz maaike

  • 11 Juni 2007 - 23:13

    Pris:

    eeeee mi dushi.... poohhhhh wa is het toch gezellig hier he... and the best is yet to come!!! hahaha... we gaan nog wat lol beleven met zn tweetjes!!! hasta manana!!! Adiossss Xxxxx

  • 22 Juli 2007 - 14:40

    Oma Suus:

    Bij mij staat er ook een spreuk op de wc n.l. eigen haard is goud waard.
    Kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

praktisch idealist

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 53079

Voorgaande reizen:

16 November 2010 - 13 Maart 2011

Filmproject Afrika

06 Juli 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

ga toch fietsen

Landen bezocht: