De plaspauze - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu De plaspauze - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu

De plaspauze

Door: Willumbus

Blijf op de hoogte en volg Willem

11 Juli 2008 | Ethiopië, Gondar

Als begeleidende reisbegeleider heb je amper tijd voor jezelf, dat blijkt al aan mijn baardgroei en zouzakzakwallen. Gelukkig heb ik voor jullie trouwe lezers maarliefst 17,20653 minuten vrij kunnen maken en neem ik nu niet deel aan de plaspauze om jullie kort maar bondig in te lichten over het begin van deze inwerkreis in Ehtiopie. Want je maakt wat mee hier als Baobab-assistent. Zo;

1. sta je nooit later op als 7 uur in de ochtend. Door het gebrek aan anti-ochtendhumeurpillen, overenthousiaste reisdeelnemers en nimmerwerkende boilers, weet ik me in de ochtenden even geen raad
2. geniet ik de rest van de dag wel geweldig van het adembenemende natuurschoon, vriendelijke bevolking en het feit dat dit nog een inwerkreis is. Ethiopie is echt onverwacht mooi
3. is het nog fascinerender te zien hoe fascinerende reizigers hun fascinerende megacamera tevoorschijn halen om vervolgens fascinerend een plattelandsjochie diezelfde toeter in hun fascinerende neus te drukken
4. hebben we de eerste nacht van de reis met een helse vertrektijd van 3.11u een ongeluk gehad met een hyena. Flinke deuken in de bus, uitlaatpijp kapot en met een stoere zitplaats voorin de schrik van mijn leven. Oja, en hyena dood. De grap ervan is dat je dan als reisleider wordt geacht de schade van de bus in die vroege ochtend te inspecteren met wellicht meer lurkende hyenas kwijlend in de nabije bosjes.



oh k*t, de bus vertr...


  • 11 Juli 2008 - 16:02

    Linda:

    Wat een fascinerend verhaal meupke! Ik hoop dat ze je nog meenamen in de bus à la deuk! Wen maar alvast aan de vroege uren mocht je ooit een job en hollande krijgen! By the weg..hoe vallen de kleren in de smaak daar? Of was jij dat plattelandsjochie met fascinerende toeter in de fascinerende neus waar al die hijgende hy-ha-yenas op kwijlde? Tralala vanavond weer stappen...zal er eentje voor je drinken ;-)
    Dikke kus

    p.s. geef je nummer ff als je al eentje hebt..ga ik je giga stalken whahaha

  • 11 Juli 2008 - 16:15

    LoT:

    Hey Will

    je moet er echt iets mee gaan doen joh met dat schrijven van je dat zei ik in Guatemala ook al....ik zou als ik jouw was er een groot reisverhalen boek van maken en dan uitgeven...en dikke centjes verdienen enne....ik wil ook een % want ik ben natuurlijk the one die je op dit geweldige id hebt gebracht....nou ik ben vast niet de enige die dit tegen je zegt....!!!

    Hey heel veel plezier verder en verheug me nu alweer op je volgende stukje....
    KSU Lot

  • 11 Juli 2008 - 16:16

    LoT:

    Hey Will

    je moet er echt iets mee gaan doen joh met dat schrijven van je dat zei ik in Guatemala ook al....ik zou als ik jouw was er een groot reisverhalen boek van maken en dan uitgeven...en dikke centjes verdienen enne....ik wil ook een % want ik ben natuurlijk the one die je op dit geweldige id hebt gebracht....nou ik ben vast niet de enige die dit tegen je zegt....!!!

    Hey heel veel plezier verder en verheug me nu alweer op je volgende stukje....
    KSU Lot

  • 11 Juli 2008 - 16:48

    Simone:

    Zo Willem kusjes vanuit het warme Spanje.Ik lees dat ze je hard laten werken.xxxxSimone

  • 11 Juli 2008 - 18:31

    Rob:

    Ik reed vandeweek een naaktslak dood met mijn fiets. Da's mindstens zo spectaculair als er per ongeluk iemand achter je fietst en met meer lurkende naaktslakken het slijm uit zijn haar moet verwijderen.

    Geniet ervan man!!

  • 12 Juli 2008 - 04:56

    Gerda:

    als jij tijdens zo'n spectaculaire reis nog 17 min.hebt om je verhaal te doen dan moet ik even 2 min.vrij maken alvorens te vertrekken naar Italie!(voor ons ver genoeg!geweldige mooie reis met eenzelfde begeleider.bofkont!

  • 12 Juli 2008 - 07:17

    Anne:

    Welkom in de wondere wereld van de reisleider. Ik heb ookal wallen tot mijn enkels. Héér-lijk!

    Succes je 1e reis. Ik mag morgen om 6:00u.mijn groep oppikken op de luchthaven...spannenddd
    Dikke vette smakkerd KUS

  • 12 Juli 2008 - 12:29

    Jan:

    Hey Willem, hopelijk de laatste die je daar naar de "Hemelen" brengt! Zijn straks de hyenas ook een beschermde diersoort. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Wij hebben er ook weer een huisdier bij: jaguar. Have fun.

  • 13 Juli 2008 - 06:10

    Ashwin De Meijer:

    Heey Willem,
    It's nice to read you are traveling again.
    Greetings from Goulburn Australia. I'm here for the World Youth Day of the Catholic churce.
    We arrived Sunday 6 july evening at Sydney Airport. We had a great, but still long, flight from Frankfurt with Singapore Airlines. We had luxury food on board, such as beef and Salmon. Yesterday we slept at a gym hall in Goulburn. It was only 5 degrees Celsius and it was hard to sleep. Today we met our gast family. A verry nice man Barry and woman with two children. Barry has it's own office at real estate services in Goulburn. The home is very luxury and I stay with tree guys from Friesland. Today the family took us for a sightseeing, and we have already seen tree kangaroos. Despite of some bad organisation and information, I very much like it here. We have had a coffee in the city center with Barry, and the family take us out for dinner this evening to welcome us and calebrate the birthday of one of my fellows. This evening we also going to celebrate the birthday in the pub in Goulburn. Tomorrow we will travel the Sydney for a week. The temperature is still a bit cold and at the moment also a bit rainy, but it will be better during the week.
    Greeting from Goulbrun Australia, (From the office of Barry in Goulburn)
    Ashwin

  • 13 Juli 2008 - 13:04

    Ma:

    Blij te lezen dat Ethiopie mooi is.Volgens mij kun je beter een ongeluk met een hyena krijgen dan met een olifant kus xxx

  • 16 Juli 2008 - 09:34

    Elvira:

    Hey Willem, het is wel de bedoeling dat je de beestjes heel laat!!!!!! Ben blij dat je het, op de ochtende na, zo super naar je zin hebt!!! Nogmaals, geniet er van en tot snel!!! NIET VERGETEN ALS JE TERUG KOMT HE!!!!!!!!!!!!!
    Kus Elvira

  • 16 Juli 2008 - 11:09

    Oma Suus:

    fijn dat het mooi is daar. duurt wel erg lang voor dat ik je weer zie.
    xxx

  • 18 Juli 2008 - 09:37

    Oma Miet:

    Willem, ik geniet altijd van jouw verhalen, ik kijk alweer uit naar de volgende. Veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

praktisch idealist

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 53054

Voorgaande reizen:

16 November 2010 - 13 Maart 2011

Filmproject Afrika

06 Juli 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

ga toch fietsen

Landen bezocht: