ga toch fietsen - Reisverslag uit Doesjanbe, Tajikistan van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu ga toch fietsen - Reisverslag uit Doesjanbe, Tajikistan van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu

ga toch fietsen

Door: Willumbus

Blijf op de hoogte en volg Willem

13 Augustus 2010 | Tajikistan, Doesjanbe

fietsen in Tadzjikistan is niet wat ik ervan verwacht had. Het is spectaclulairder, adembenmender, toffer en veul warmer dan verwacht. Nu anderhalve week verder heb ik de zadelpijn overwonnen, de hitte overmeesterd en begint gek genoeg de rust in me te keren na een hectisch jaar. Ik geniet met overvolle teugen van het magische landschap en de vriendelijkheid en gastvrijheid van de oprecht lieve bevolking. Over 2 weken zit mijn visum er hier op, te hopen dat ik dan de grens met Kirgistan heb bereikt.

Tussenstand:
fietsdagen: 8
aantal kilometers: 554
lekke band: 1
ketting van tandwiel: 3
irritaties door steile hellingen: 328
irritaties door hitte: 65
litres water gedronken: 45
miscommunicaties met lokale bevolking: 1054
maximum fietshoogte: 3225 meter
pijn aan achterwerk: tel ik liever niet
gedachtes aan moeders keukenkunsten: 6
ontmoetingen met osama-lookalikes: 63
omvang beenspieren: 46 cm
aantal o-mijn-god-moet-ik-dat-wat-er-nu-op-mijn-bord-ligt-echt-eten-of-is-dat-restafval?-gedachtes: 9
lach van Tadzjikistanen: ontelbaar en maakt alles goed

Een groet uit Khorog.
Salam Alekum!

  • 13 Augustus 2010 - 14:09

    Jan:

    Eindelijk weer reisverslagen van je. Je schrijfkunst blijft gewelding om te lezen. Nog veel schoone km's. Pa

  • 13 Augustus 2010 - 14:11

    Anne:

    Soow hé en passen al die getallen allemaal op je fietsmeter?

    Na jaren van speculeren nu dan toch met Tobias het zadel op! Geniet van deze droom die uitkomt!

    Ik denk ook aan je,
    X

    En toegegeven; de sterrenhemel van Namibië is met weinig te vergelijken. Zolang je die met iemand kan delen..

  • 13 Augustus 2010 - 14:28

    Annie :

    gewldig om je reisverslag te lezen.
    en mooie foto's. groetjes van mij annie uit drachten nicht van je vader.

  • 13 Augustus 2010 - 15:04

    Ma:

    Die moeders zijn eigenlijk toch onmisbaar,
    tenminste wat eten betreft, begrijp ik.Neem aan dat je die kookkunst wel even kunt missen met zo'n vriendelijk mensen en mooie natuur.Wat betreft de zadelpijn zal een beetje eelt ook wel welkom zijn.Fijn te lezen en horen dat het goed gaat. Geniet ervan en goeie tip van je moeder: blijven smeren daarboven.
    xxx

  • 13 Augustus 2010 - 15:22

    Rob:

    Willummm! Zit ie gewoon te fietsen in Sjasjikjisjan. Supercool!

    Maarehhh, ik ben erg benieuwd naar de foto's man.

    Groetjes uit Z'land

  • 13 Augustus 2010 - 16:10

    Maaike,je Liftmaatje:

    he willem! hoe is het? wat super vet zeg! helemaal te gek, moeten toch echt maar eens proberen af te spreken in ned ooit, want we gaan beide de wereld over zie ik alweer! super leuk van je te horen! tot schrijfs! x

  • 13 Augustus 2010 - 17:32

    Simone:

    Hey Willem!
    ach wat kontpijn maakt toch allemaal niet uit,niks vergeleken met de 50 graden hier:)Kei leuk weer Willem om weer zon reisverslag te lezen!
    xxxxx van mij

  • 13 Augustus 2010 - 17:33

    Smone:

    Wij willen fotos, wij willen fotos!!!!!!!!!!!!!

  • 14 Augustus 2010 - 08:20

    Martijn:

    Jij weet wel iedere keer weer iets aparts te verzinnen. Erg leuk om te lezen!

    Veel plezier met fietsen!

    Martijn

  • 14 Augustus 2010 - 09:57

    Sandra :

    Whoooh!!
    Willem wat lees ik nou!
    wat gaaf! maak er een super leuke tijd van!

    groetjes sandra

  • 14 Augustus 2010 - 10:01

    Martijn (die Andere):

    Weer heerlijk om te lezen Willem!
    Maar wat fiets je veel! Wist niet dat jij zooo sportief was of enorm geoefend afgelopen tijd?
    Gaaf hoor!

    Als je weer terug bent moeten we zeker weer s afspreken! Al zit ik over 4 weekjes weer in Kaapstad! Twas twijfelachtig of t weer voor Baobab ging lukken dus nu voor Go Explore op pad, weer Namibië (geen Windhoek, maar wellicht is Anne toevallig in Swakop:)) en Botswana en daarna Zimbabwe ipv Zambia, weer een nieuw land :)

    Enjoy kerel!

  • 15 Augustus 2010 - 12:53

    Renée:

    Ha die Willem! Wat een gave verhalen weer van je!! Enjoy en take care xx

  • 16 Augustus 2010 - 13:38

    Gerda:

    He Willem,weer op pad,zag zaterdag je ouders nog maar....niet over jou gesproken!Gaan donderdag in de herhaling!had nog nooit van tajikistan gehoord maar zal wel bij de andere stannen liggen,en dat ze daar kunnen fietsen?leuk verslag en zal vast wel meer horen.kussie,gerda uit belgie

  • 19 Augustus 2010 - 18:06

    Vera:

    altijd weer een leuke onderbreking om je reisverhalen te lezen :)

  • 20 Augustus 2010 - 05:40

    Ricardo:

    heej Willem,

    Zo jij ook weer aan het reizen, en nog op een sportieve manier ook :) Geniet ervan!

    Groeten uit Thailand!
    Rico

  • 28 Augustus 2010 - 18:34

    Corine En Jeannot:

    Willem,
    Jouw verhalen blijven heerlijk om te lezen. Geweldig
    Greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

praktisch idealist

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 53063

Voorgaande reizen:

16 November 2010 - 13 Maart 2011

Filmproject Afrika

06 Juli 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

ga toch fietsen

Landen bezocht: