van rijst naar pizza - Reisverslag uit Rome, Italië van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu van rijst naar pizza - Reisverslag uit Rome, Italië van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu

van rijst naar pizza

Door: Willumbus

Blijf op de hoogte en volg Willem

28 Mei 2008 | Italië, Rome

Hmmm heerlijk thuis. Eindelijk heerlijk thuis na een heerlijke, zorgeloze, ontspannen en toch ook vrij actieve vakantie.

Huh? Wat? Vakantie?

Ja vankantie ja. Na ruim zeven weken loeihard werken in snauwheet Mali kwam ik vorige week overspannen thuis. Okay, bijna dan. En wat doe je dan? Dan pak je de dag erop inderdaad gewoon weer het vliegtuig. Naar Sicilië bijvoorbeeld.

Huh? Wat? Sicilië?

Ja Sicilië ja. Na mijn terugvlucht uit Mali, waarbij mijn handbagage werd gemolesteerd, mijn backpack in Mali achterbleef door dwaas Afriqiyah-personeel (ik neem de lovende woorden uit eerder bericht over Afriqiyah geheel terug), het vervolgens stortregenplenste bij aankomst op ons Schiphol en tot slot de trein ook nog eens forsflinke vertraging had, vond ik dat ik wel een week Sicilië had verdiend. Maar wat doe je dan? Dan ga je niet zeuren op z’n Hollands over je vermiste backpack, de niet-gemiste maar wel-aanwezige snotregen en de flinkforse vertraging, maar dan pak je gewoon dat vliegtuig. Simpel toch?

Huh? Wat? Simpel?

Okay, het klinkt misschien wat teveel van het goede, maar na mijn terugkomst gisteren uit Sicilië heb ik gezworen de aankomende periode niet verder te reizen dan de sloppenwijken van Deurne. Dit terwijl mijn bankrekening me niet eens meer de voordeur uit laat gaan. Ach, Sicilië is dan misschien wel duur, maar daar krijg je ook wat voor terug. En misschien moet ik ook maar eens stoppen met het omrekenen naar die goeiekope Malinese francs, ik lijk wel oma met haar nog altijd geliefde guldens.
Urenlange wandeltochten over vulkanen en idyllische stranden gevolgd door ‘una pizza diavola del Mario’ heeft ook zo zijn charmes. Foto’s zitten alleen opgeslagen in m’n koppie, aangezien ik mijn camera bij de bekleiing van de moskee in Djenné per ongeluk heb meegesmeerd en ik nu tijdelijk fotoloos door het leven moet.

Mali zal me in ieder geval nog lang bijblijven. Ik begin stiekem zelfs de rijst met ondefinieerbare visingewandensaus, de rotte stalactieten van mijn helpende hulp Máama, de verse rioollucht en die zonnestralen voor factor 230 te missen.


En om in stijl af te sluiten nog een paar foto’s van mijn laatste maandagmarkt in Djenné met haar lekkerste meloenen, tomaten en MANGOS…

  • 28 Mei 2008 - 15:45

    Jan:

    Was een reuze verassing dat je een week eerder op de stoep thuis stond, maar een nog grotere verassing dat je een dag later het vliegtuig weer nam naar Sicilie!! Maar aangezien wij daar over 2 weken heenvliegen, ben je voor ons nu een goeie vraagbaak. Blij dat je weer thuis bent!
    Jan

  • 29 Mei 2008 - 16:17

    Annie Kuypers:

    jij kan snel ,zo zie je natuurlijk veel van de wereld , hoop dat je daar ook van die mooie foto's maakt geniet van je verhalen en foto's. groejes annie

  • 30 Mei 2008 - 03:19

    Ricardo:

    Heyy

    Jij blijft ook reizen he, haha..Ik denk dat in na Thailand ook inderdaad niet veel verder meer kom dan mijn dorpje, maar goed dat zien we dan wel weer.

    Succes met je scriptie en afstuderen!

    Doeii

  • 30 Mei 2008 - 16:33

    Yvonne:

    Blij dat je thuis bent en nu op naar je scriptie

  • 31 Mei 2008 - 20:23

    Rich:

    Hehe, eindelijk weer eens in Nederland te vinden? ;)

    Ik net terug van mn eerste reis, erg goed bevallen! nu paar dagen Breda, en zaterdag vertrek ik weer..

    Snel maar eens bijpraten dacht ik zo!

    Grt, Rich

  • 03 Juni 2008 - 11:01

    Rob:

    Eeejj Willem,

    Welkom thuis! Italie, Mali, what's the difference? Samen wordt het Imalie en dat lijkt weer op Somalie, maar dat even terzijde. Ik dwaal af.

    Geniet maar weer van je hutspot en een lekkere Nederlandse regenbui enehh, als je je racket gevonden hebt hoor ik het wel.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

praktisch idealist

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 53054

Voorgaande reizen:

16 November 2010 - 13 Maart 2011

Filmproject Afrika

06 Juli 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

ga toch fietsen

Landen bezocht: