het Mali-verhaal - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu het Mali-verhaal - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Willem Willumbus - WaarBenJij.nu

het Mali-verhaal

Door: Willumbus

Blijf op de hoogte en volg Willem

22 Maart 2008 | Nederland, Deurne

Omdat ik per dag wel een keer of 7,5 moet uitleggen (waarvan sommigen niet voor de eerste keer!) wat ik de aankomende maanden precies ga doen, zal ik bij deze proberen het in gewoon verstaanbare taal duidelijk te maken.

Donderdag 27 maart vertrek ik voor 2 maanden naar Mali, naar de stad Djenné om precies te zijn. Daar ga ik voor mijn studie een afstudeeronderzoek doen en doe ik onderzoek naar het volgende;
- hoe ziet het toerisme er momenteel uit in Mali?
- Wat voor reizigers gaan naar Mali op reis?
- Hoe zou pro-poor tourism geimplementeerd kunnen worden in Djenné en omgeving? Pro-poor tourism is een vorm van toerisme waarbij de lokale bevolking (van een ontwikkelingsland) de drijfveer vormt van toeristische activiteiten en er hierdoor economisch beter van wordt. Ik probeer dus een vorm van toerisme in Mali op gang te brengen die er momenteel nog niet bestaat. Zo zal ik proberen een klein toeristenbureau op te zetten in (de omgeving van) Djenné en een reis samen te stellen met nadruk op de lokale bevolking en het culturele rijkdom van Mali.

Dá is 'em! Vrij begrijp- en verstaanbaar, toch?

  • 22 Maart 2008 - 12:50

    Jan:

    Nou,eindelijk voor mij begrijpelijke taal, weet ik eindelijk wat je daar gaat doen. Nu dus voor de eerste keer geen vakantiereis, maar "werken".
    Succes in Mali!!

  • 24 Maart 2008 - 10:04

    Nitza:

    Hey Willem,

    Ik ga jouw verhalen op de voet volgen en stiekem erg jaloers op je zijn!! Ik wil met je meevliegen.. Is er geen kleine kans dat ik in je backpack pas?? Anyway... have loads of fun and enjoy en laat alles maar ook ALLES lekker op je afkomen en vergeet wat je hier hebt!

    Kanbe!!

  • 28 Maart 2008 - 14:31

    Yvonne:

    De sigaren zijn nog niet op of de rijst staat al op tafel.
    Veel succes.

  • 28 Maart 2008 - 14:43

    Frank:

    OOOOHHHHHH nou snap ik hem

  • 30 Maart 2008 - 03:55

    Martijn Kebabjas:

    Dat is echt veel werk in 2 maanden Willem... Ik doe alleen maar beetje onderzoek naar community-based toerisme en daar ben ik al 3 maanden mee bezig. Jij moet ook nog een reis opzetten en een bureautje.

    Mmm misschien moet ik in de toekomst toch proberen ook na lunchtijd productief te zijn :P (Ben aangepast aan Laotiaans werktempo, that's all)

    Groetjes

  • 02 April 2008 - 16:50

    Rob:

    Ik nu begrijp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

praktisch idealist

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 53052

Voorgaande reizen:

16 November 2010 - 13 Maart 2011

Filmproject Afrika

06 Juli 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

ga toch fietsen

Landen bezocht: